fredag 20. juni 2014

DIY: Lampe up-style

Helt siden jeg hang den opp har jeg vært litt i tvil om jeg egentlig liker den!
Den er liksom så spinkel og rar og så heeelt annerledes ut der den hang i butikken!
 
Jeg snakker om lampa over stuebordet!
Kjenner du deg igjen?
 
 
 
Men lommeboka tillater ingen store utskeielser og samvittigheten vrir seg ved tanken på å bytte ut en nesten ny lampe!
 
For en gangs skyld er gode råd billige!
Med 7 stk trekuler og en dæsj maling har lampa fått et nytt uttrykk!
 
 


Koble ned lampa (husk å skru av strømmen!), frigjør ledningen og træ på kulene!
 

 
Den ene trekula malte jeg lysgrå,
for å skape et brudd i det trefargede.


 
Nå dingler den fra taket og ser hverken spinkel eller rar ut,
men unik og hjemmelaget! 
 


 
Har du prøvd de nye "gamle" glødepærene?
De er så vakre og gir et stemningsfullt lys i rommet!
 

 
 
 
 

2 kommentarer:

JEG og libellen. sa...

Elsk! Den lampa ble bare helt rå.

JEG og libellen. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.