søndag 3. august 2014

Del dine DIY- og gjenbrukstips: Link-up august

Det er klart for august-link-up her hos Stein, Saks, Papir!
 Bli med og del dine DIYs og gjenbruksprosjekter!

 
Mitt siste prosjekt er både DIY og gjenbruk:
Origami på porselen
 
 
Porselenstallerkner (mine er et bruktbutikkkupp til 20,- kr!),  porselenspenn, saks, dobbeltsidig teip, print/utklipp av origamidyr
 
2-3 timer (+ herdingstid i stekeovn)
 
 

1. Gjør klart materialene du trenger
 
2. Finn bilder av origamidyr på nettet og print ut bildet i den størrelsen du vil at motivet skal være på tallerkenen. Jeg fant figurene jeg brukte her.
 
3. Klipp ut origamidyret...
 
4. ...og fest dobbeltsidig teip på baksiden av utklippet
 
5. Klistre utklippet på tallerkenen og tegn omrisset med porselenspennen
 
6. Fjern utklippet. Jeg risset opp strekene/brettene på origamidyret på frihånd og fargela deretter motivet.
 
(7. Med porselenspennen jeg brukte måtte tallerkenene herdes i stekovnen i 90 min. Dette varierer fra penn til penn) 


1. You`ll need: porcelain plates, porcelain pen, scissors, double sided tape, prints of origami animals
2. Look for photos or drawings of origami animals online and print the photos in the size you want your motive. I found most of my motives HERE
3. Cut out the origami animals with a pair of scissors...
4.... and attach the double sided tape on the backside
5. Tape the print to the plate and draw the outline of the print with the porcelain pen
6. Remove the print from the plate. Draw the lines on the origami animal similar to the print (i did this by free hand) and fill in the rest of the color
(7. With the porcelain pen I used, the plates had to harden in the oven for about 90 min. This varies from pen to pen...)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hver måned legges det ut en  ny link-up,
hvor du kan dele dine DIY`s.
Ett eller flere av bidragene velges hver måned ut til å postes i sin helhet hos Stein, Saks, Papir og deretter inngå i DIY-kartoteket!
 
Bli med!!
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer: